mandag den 16. maj 2011

Breadsticks



Jeg har på forskellige madblogs set denne nemme måde at lave breadsticks på. En rulle færdig pizzadej og et glas pesto. Så blir det vist ikke meget lettere.

Jeg fandt en rulle pizzadej på køl, da jeg var nede og handle. I mit køkkenskab gemte der sig et glas økologisk grøn pesto fra Svansø. Så var det jo bare at forsøge.




Den færdige pizzadej placeres ganske enkelt på bordet, pestoen smøres i et tyndt lag på hele dejen, og herefter deles dejen. Jeg delte den på midten på det lange led, herefter delte jeg den på det korte led, så jeg i alt fik 20 stk. Hvert stykke snoes, så pestoen er godt gemt inde i dejen.

Ind i en forvarmet ovn på 200 grader i ca. 10 min. til de er sprøde og gyldne.

De smager rigtig lækkert, og de vil sikkert også være lækre, hvis man smører dejen med meget lidt olie, og drysser med friske hakkede krydderurter efter smag.
Jeg tror jeg vil lave dem med en hjemmelavet pesto næste gang, så der ikke kommer helt så meget olie i, som der er i de færdiglavede man kan købe. De færdiglavede glas med pesto er ellers rigtig lækre, men jeg tror som sagt det her vil være bedre, hvis der bliver sparet lidt på olien.

I morgen står den jo på lasagne, og jeg tror de vil gøre sig godt dertil sammen med noget salat.

Ingen kommentarer: